Svar på tal: "how soon is now"

kommentar:
"du försöker ju själv vara hipp? bete dig inte som att du är den första som blev indie, och är den enda som faktiskt är det på riktigt (alla andra är ju bara fejk). kan lova att när du precis började gymnasiet försökte du vara så lik som alla andra som möjligt för att passa in (pga osäkerhet) men sen när du förstod verkligheten så försökte du sticka ut så mycket som möjligt istället. please, we have all been there.."

Hej du som inte vågar skriva ditt namn, och därför drar jag slutsatsen att du är en person som jag känner och träffar någon gång då och då. Wow, nice one Sherlock. 

Varför jag också kan säga att DU är någon som jag, låt mig upprepa, "känner och träffar någon gång då och då" även vet om mitt förflutna på gymnasiet så tackar jag för din kommentar. Jag kan likagärna berätta för er andra: jag försökte till sådan grad passa in på gymnasiet att jag var tvungen att uppsöka kurator och fick min första magkatarr, detta pga osäkerhet för att jag var utstött på mellanstadiet och fick t.o.m. byta skola. (söker inte empati, för ni som läser känner mig och ni flesta vet redan om det) 

Däremot är DU ingen som står mig nära, för DU vet inte hur mycket jag bara djävlas med allt och alla. Shit dude, men antagligen en dudett. När jag skriver ett inlägg om alla hippa kids, gör jag det bara för att jag tycker det är roligt, FÖR DET SPEGLAR MIG SJÄLV FÖR JAG ÄR PRECIS LIKADAN! Ärligt talat...

Jag har aldrig skrivit att någon är FEJK, jag har skrivit att hypen kring "indie" har blivit så stor. Sen så har jag aldrig, ALDRIG kallat mig själv indie, för jag är INTE INDIE, kommer aldrig bli INDIE. Indie? Jag vet egentligen inte vad indie är. Jag försöker inte sticka ut heller för den delen, det bara blir så, för jag ÄLSKAR kläder.

Om du har mage nog, kan du väl vara så god att skriva ditt namn, typ. Eller nej, du är för cool för mig som att du måste tillrättavisa mig, "för jag tror att jag är något jag inte är".

Nästa gång tycker jag du kan försöka läsa det jag skriver med en nypa salt, för jag sitter själv och asgarvar till mina egna inlägg, för det är så härligt att vara så oseriös och bara skriva vad som faller mig in... för jag är ju indie.... Och tillägnat dig anonym blir även rubriken. En låt av The Smiths, vilket är ett band som enligt många vara en av grundpelarna i "indie-musikens" uppkomst. Booya.


indiescenen rocks.. WOW.
xx

Kommentarer
Postat av: emelie

SVAR: hahaha kul att hitta någon med samma namn! i mina ögon är de väldigt lika, samma trashighet och sönderknarkade utseende heh. tack detsamma!

2009-03-08 @ 20:00:35
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0