If the kids are united

Hypen är total kring allt som har med independence-scenen (indie) att göra. Stor hype kring Nöjesguiden-festen, ännu större hype kring Klubb-O. Tydligen är svartklubbar det "det nya svarta" (ha ha ordvits). Det samma var även när man gjorde ett tappert försök att komma in på Det Nya Vaga för någon månad sedan, totalt omöjligt då man minst måste köa i 6 timmar (typ). Visst, nu låter det som jag kastar skit på alla hippa kids, men det gör jag inte. Jag älskar konstiga events och Pustervik lika mycket som alla andra. Men att hypen har blivit så total bara medan jag varit borta..? Kanske är det för att jag vande mig vid att indiescenen är mainstream i England, vad vet jag.

Sofia och jag rejvar på Nöjesguidens fest. (bild wip27.blogspot.com)

Däremot diskuterade Julia och jag hype nr.2: "modeblogg/rock/punk-mode/wannabe Kate Moss- tjejerna" som invaderar avenyn, med ställen som Key Bar i spetsen. Om jag skulle klampa in på Key med mina hängslen och kängor och toppa med en Pistols eller Clash t-shirt skulle folk titta snett på mig och undra vad jag gjorde där, men tjejer - skinjackor, nitar, trasiga jeans, latex och transparenta plagg är allt taget ifrån punk och rock. Tänk på det nästa gång ni tittar ner på en punkare eller sleezrockare och tycker dem är äckliga svin.. Det är dem som gav er modet som är idag


Sotade ögon, röda läppar, "vintage"-tröja, söndriga strumpbyxor och högklackat: Välkommen till Avenyn! På bilden är ingen mindre än Nancy Spungen (sent 70-tal), om ni inte vet vem det är; googla..

Sen är också hypen (dagens ord om ni inte förstått) kring Pete Doherty rätt svår för mig att förstå. Som att jag inte har fakta om det här, så går jag på vad jag anser och tror.. INGEN AV ER COOLA CHICKS SKULLE VETA VEM PETE ÄR OM DET INTE VORE FÖR KATE MOSS OCH SKAVALLERPRESSEN! Ohhhh, det var skönt att äntligen få det sagt.. Och på tal om något annat.. Många anser att det var Pete som drog ner Kate i knarkträsket, och att det var Pete som hade dåligt inflytande över Kate.. Kom igen, hon var redan förlorad till knarket medan Pete var blott 18 oskyldiga år och köade för Oasis-album..


För er som inte redan sett den: Pete Doherty före Libertines, blott 18 år gammal. Så gullig, så djävla oförstörd. Ni riktiga Libertines och Shambles-fans; se videon.



trash since 1989
xxx

Kommentarer
Postat av: ?

du försöker ju själv vara hipp? bete dig inte som att du är den första som blev indie, och är den enda som faktiskt är det på riktigt (alla andra är ju bara fejk). kan lova att när du precis började gymnasiet försökte du vara så lik som alla andra som möjligt för att passa in (pga osäkerhet) men sen när du förstod verkligheten så försökte du sticka ut så mycket som möjligt istället. please, we have all been there..

2009-03-08 @ 18:34:24
Postat av: emelie

hon nancy liknar lowe eller vad hon heter, minns inte heh.

2009-03-08 @ 18:39:56
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/
Postat av: emelie

courtney love heter hon ju!

2009-03-08 @ 18:58:12
URL: http://huntingforwitches.blogg.se/
Postat av: T

Vi har aldrig försökt vara hippt för indiekidsen.

Vi spelar för det mesta electro, rotad i göteborg, långt ifrån den så populära franska electron.



Men, du har rätt, det är nästan så jag själv spyr vid tanken av alla indiekids som hänger på O.



/T, från Klubb-O.

2009-03-16 @ 15:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0