To pick the pieces of your life up

Man kan nog säga att jag gått in i en liten svacka just nu, det är inte roligt längre. Jag förstår verkligen inte varför jag skall ha sådan otur, varför kan aldrig jag få hitta någon "speciell" (som bor innom rimligt avstånd). Kanske är jag en sådan där tjej, ni vet, "inte flickvänsmatrial" men jävligt rolig att ha roligt med. Men har någon faktiskt försökt se lite djupare, försökt skala av den där ytan?

 Det är så orättvist, speciellt när det finns dem som kan riskera något så fint som en själsfrände för "lite kul". Visst, det kan finnas speciella orsaker bakom sådant beteende t.ex. att man inte mår bra i sitt förhållandet (egentligen inget försvar dock). Om man är i ett så kallat "fungerande förhållande" och låtsas som om inget har hänt, att föra sin partner bakom ljuset, är äckligt  lågt. Det känns nästan även som ett hån mot personer som skulle göra allt för att få ha det dem har, någon som håller om en när man behöver, någon som bara finns där.

Den där morgonen, några av er vet, hade jag sådan ångest, jag svek mitt egna ideal och kommer aldrig, aldrig göra något liknande. (nej jag har aldrig haft ett förhållande, så jag syftar inte på att jag varit otrogen)



Jag sitter med tårfyllda ögon just nu, detta är en väldigt fin låt med en helt underbar text Det är inte det typiska Libertines-soundet, det är lite mer harmoniskt, och jag älskar den.


Orginaluppsättningen av Libertines med Paul Dufour på trummor. Se hur unga dem är? Detta är antagligen 1999 (Gary bytte ut Paul 2000), och alltså är Pete 20 år och Carl 21 år, helt oförstörda.

You dirty small town girls
How I wish you were here now
And show me how to be the man,
I'm your man
As only you can, as only you can
My White City girl

Well someone said you were an angel
Only what kind of angel
Would whisper 'hello'
And shout 'goodbye'
My White City girl


And I've seen you go down
On one too many times
It chills my bones to seem that way
Oh that way
And this aching heart of mine
Bucket shop - Libertines

Nu vet jag hur Oliver kommer se ut om 10år, för han är en EXAKT kopia av Pete i denna videon. Oliver hade precis fyllt 20 när jag träffade honnom.. Det är helt sjukt läskigt, jag överdriverr inte...


xxx

Kommentarer
Postat av: Duffne

är du knäpp eller? Jay är ju tusen gånger snyggare än alex! Plus att alex verkar vara lite konstig som bjuder ut Whitney på lunch för att berätta att jay möjligtvis är otrogen, när dom kanppt känner varandra. haha, love the drama.

2009-01-15 @ 15:10:38
URL: http://wip27.blogspot.com
Postat av: Duffne

oj skrev på fel blogg! hahaha

2009-01-15 @ 15:13:40
URL: http://wip27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0