Kill a fashion killer

Hur man blir en framgångsrik bloggare:

1: Var jävligt "arty" (även def. som svår). I din blogg skall du inte skriva sammanhängande inlägg, utan det räcker med att skriva några väl valda ord som inte alls går ihop rent logiskt. Orden skall helst vara väldigt vackra, spröda och ömtåliga ord, eller ord som man förknippar med smärta, i likhet med "glassplitter" och "taggtråd". En annan kategori är ord som går under ätbart, så som "citronmuffin" och "vattenkastanj".

"Arty" människor använder sig av en riktigt hi-teq kamera som kostar flera miljarder, för att sedan ta kort som man likagärna skulle kunna ta med en mobilkamera (så som i mitt fall). Favoritmusiken är soundtracket till Amelie från Montmartre, och man äter sushi varje dag. "Arty" människor har en stark connection med sin emotionella sida, och det säger allt. "Arty" människor är det nya "Emo-folket". (Eller är det helt enkelt så att "arty" människor är föredetta "emos" som växt upp?)


Ett "arty" kort. Sådant som alla "arty" människor tar.


Ett "tråkigt" kort. Sådant som Emelie tar när hon har tråkigt.


Ett "arty" kort. Sådant som alla "arty" människor tar på sina vänner.


Ett "tråkigt" kort. Sådant som Emelie tar på sina vänner.

Malin, min vän på bilden, är förövrigt väldigt fin vare sig det är "arty" eller "tråkiga" kort.

2. Modeblogga. Egentligen är det mesta redan sagt om modebloggare, allt för många parodier har gjorts på dem. Dock börjar det bli riktigt svårt att slå innom "modebloggsindustrin", detta kan i princip liknas vid produktionscykeln vi fick lära oss i ShC. Denna industri har redan nått sin kulme, och är på väg ner, för nu har varenda kotte en modeblogg.

Om du skall slå innom "modebloggsindustrin" måste du samla ditt egan crew, för modebloggerskor hänger i trupp, simpel logik, fashön-folk hänger med fäshön-folk. En modebloggerska har även en tendens att förmänskliga matriella ting, så som ett par skor: "Titta vilka skönheter jag kom hem med igår". En fördel är absolut om du har gott om pengar att spendera på fashön, simpel logik, avundsjuka ger mer läsare. Om du inte har den summan pengar så du kan köpa dig ett par YSL-klackar eller belgisk avantgarde, så skall du ha ett gott öga för att shoppa fynd second hand, simpel logik, avundsjuka ger mer läsare. För att verkligen lyckas innom "modebloggsindustrin" skall du även synas ute på alla apcoola klubbar, och hamna på bild med rätt folk.




Dessa skönheter fick följa med mig hem ifrån England.


Denna otroligt-vackra-militär-inspirerade-jacka-med-fransar-&-guldknappar fick också följa med. Erkän den är väldigt mycket Libertines/Adam Green/The Strokes/Napoleon?


Gud, jag måste sluta köpa skor, jag är tvugna att gömma dem. That's mental, thihi.


Dagens outfit (Vår 2007; Nu Rave. Jag klädde mig som de coola eastender kidsen i London.)
Imitations-latex-jacka  - Mango
Linne - H&M
Kalas-rejv-byxor - Charlestone Second Hand
Skor - Vans
Halsband - Egengjort (kassettband som jag klistrat på dundercoola mönster på, cravings)


3: Modeblogg goes arty = En "arty" modeblogg. Say no more.



Okej, nu är grejen så att jag har absolut inget emot "arty" bloggar och deffinitivt inte modebloggar, som att jag själv läser runt 10 stycken apfräsiga modebloggar, dock mest utländska. Så ta credd för att ni lyckas locka läsare. En blogg som denna kommer alltid vara jävligt anonym.


xxx

Kommentarer
Postat av: lucy

haha, jag är britt själv och jag skulle förmodligen sätta dig i camden om jag fick välja själv :) gillar din blogg, skönt med någon som vet vad mainstream är men simmar åt det andra hållet :D

2009-01-09 @ 17:08:52
Postat av: Duffne

Du ska se vilka arty bilder jag fick på dig igår. Min kamera fick öl på sig igår, så alla mina bilder ser lite helskumma ut -> KONST!

2009-01-10 @ 15:44:07
URL: http://wip27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0