Down in Albion

Jag var som sagt i Malmö i helgen, och denna resan har fått mig att tänka lite extra. Första gången jag var i Malmö var i mars 2007, och inget är sig likt längre. Visst, två år är en lång tid, men att så himla mycket har skett sedan dess. Jag har knappt någon kontakt med de två människorna jag kände bäst, speciellt en som jag inte har någon kontakt med alls, jag vill faktiskt inte någon kontakt med denne. Den andra saknar jag otroligt mycket, men vad skall man göra? Däremot har jag lärt känna väldigt mycket andra människor, du vet, någon som känner någon som känner någon. Jag är otroligt glad för det, för ni är så fina hela bunten.

I Malmö hittar jag alltid på djävulskap, oftast kombinationen alkohol + springa på "villovägar"/bli borttappad, eller springa vilse i ett trapphus som jag gjorde nu sist. Jag har firat två valborg i rad som varit väldigt lyckade, jag har firat studenter hit och studenter dit, jag har gråtit och jag har skrattat, jag har irriterat och jag har roat. Jag har blivit utkastad från KB, och jag har blivit hjälpt av vakterna att komma in igen. Jag har sprungit gråtande ifrån KB, jag har gått hand i hand ifrån KB. Jag har varit på "svartpup", jag har hållit mig borta ifrån alkohol. Jag har raggat killar, och jag har blivit dissad av killar. Jag har varit hatad av tjejer, och jag har blivit gillad av tjejer. Jag har varit på malmöfestivalen, jag har varit odrägligt onykter på bio. Jag har våldgästat, och jag har blivit inbjuden.


Som ni märker kan jag hålla på i evigheter. Ibland älskar jag Malmö, ibland hatar jag Malmö.


Det var här allt började. Sommaren 2006, göteborg.
Det tog mig dock ett halvår att komma iväg till Malmoe

Vi var på Felix's minifestival, det var första gången
Mal' och jag såg... Ludde

Vi hade det sjukt mysigt på Felix's takterass.
Felix, Tott, moì, Casper

Vi firade Valborg -07, även första gången jag såg Jive live.
Stoffe, Yasna, moí, Gus.

Det är så här det skall se ut, och helt klart 2007 Bästa Bild

Dude, that's freckin' awesome.
Yasna, Stoffe, Maia, Gus.

I västra hamnen har jag haft några riktigt fina dagar.
Felix, moí, Casper


Jag var på Malmöfestivalen för första gången.
På scen står Kids (orkar inte skriva hela namnet)

The good ol' times, my love, the good ol' times.
Casper, Tott.

Något som inte många visste om under Malmöfestivalen -07
var att jag hade en sjukt kraftig lunginflammation....

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, men med rätt
sällskap kan det inte gå annat än bra (?!)

Jag älskar detta kortet, jag ler varje gång jag ser det.
Fin-fint. Gus, M, Mike, Casper.

"iTunes-fascisten och musikfantasten", remember?
Moí, Mike.

M och moí går ut skithårt på KB, eller ja, det spelar ingen
roll vart vi är, vi äger ändå.

Skånepågarna Jive live på KB, whata nite dude.
Stoffe, Kalle, Fille, Tott.

Detta är iofs ej i Malmö, utan när Jive uppträde på Pustervik
i Gbg. Filip är kung helt enkelt.

Valborg 2008, say no more. En av de lite sjukare, lite blötare
kvällarna jag någonsin upplevt.

Denna otroligt härliga bild får avsluta
denna trip through memory lane.


Vi får se när det återigen blir finbesök i "Tredje Rikets Största Stad"
Tack förresten..


xxx


Kommentarer
Postat av: Timmy

SJUKT NICE!



Kom snart igen! Jag säger aldrig emot att bli bjuden på pizza och blandsaft. :o)

2009-01-28 @ 10:36:34
URL: http://skogsgeorge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0