Lipstick vouge

Well hi hi hi there me darlins

Jag har blivit väldigt slö när det kommer till bloggande har jag märkt, men ja, jag ger mig själv ett "shape up", så skall vi se vad som kan åstakommas framöver.

Julia har stigit upp ur askan som felixfågeln själv, eller så kan man helt enkelt säga att hon ankommit hem ifrån far east. Det firades med pompa och ståt på Tok-Disco á la Pustervik i lördags tillsammans med Marre som även hon är hemkommen. Att svenska människor, speciellt de coola kidsen på klubbar som Pustervik, Styrbord-Babord, Rio Rio, Röda Sten och bla  bla, har något uppstoppat där bak är ingen nyhet. Detta awesome-folk tar sig själva på alldeles för stort allvar, att vara en ybercool människa innebär att vara så cool och kall (ice coold dude) as possible, samt arty.

Utdrag ur ett ybercoolt kids bekännelse 
(awesome-coola-klubb-kids-som-har-en-pinne-uppstoppad-i-rumpan)

"Egentligen dansar vi inte, men när vi väl gör det är det bara för att visa att vi gillar den ybercoola musiken som inte svennebananer har någon aning om vad det är för musik. Vi lyssnar på de senaste undergroundmusiken ifrån Brittland, gamla godingar som Joy Division & Elvis Costello och vi som är ännu coolare kan allt om minimal techno ifrån Berlin, för Berlin tillsammans med Amsterdam är awesomestäderna number one. Ibland går vi på dubstep/D&B/djungle-klubbar, bara för att visa hur ybercoola vi är, som att svennebananer inte går på sådana klubbar. Om vi inte dansar till den dansanta ybercoola musiken gillar vi att gå runt och mingla. Mingla i det här kontexten innebär att gå runt och se så ybercool ut som möjligt, bara hälsa på personer som är något, annars gillar vi inte att lära känna nya personer, det vill säga om inte de nya personerna känner personerna som är något. Vi brukar också stå ute och röka som jävla sär, för innerst inne tål vi inte musiken som spelas där inne samt resten av de ybercoola kidsen, men vi vill inte visa det för då tappar vi allt streetcredd vi har samlat på oss. Vi är sjukt arty, för vi är speciella och älskar att ta foton med våra miljardkronorskamror, även fast vi är amatörer köper vi dem ändå (läs; på amatörsnivå spelar det ingen roll om du har en skiten digitalkamra eller en miljardkronorskamera). Kära vänner, innerst inne kvider vi av smärta för att jeansen skär upp i sjärten pga att dem är så djävulskt tighta samt att vi skriker efter Britney Spears med Womanizer, hör våran cry out, may god have mercy on us all."


 

De ybercoola kidsens förfader;
Elvis fucking Costello
Ice cold kid since 1954
(kan rekomendera detta albumet, även jag är ett uppstoppat coolt kid ibland)


Nåväl, jag kan inte annat säga att det dock är ett väldigt vacker folk att titta på, att hitta ställen med en vackrare population går i princip inte. Nej låt mig säga såhär, festival löser alla problem, för när hipsters kids/ybercoola kids är på festival är det som om dem har dragit ut pinnen ur stjärten (nej förlåt, köpt ett par jeans i större storlek) och man kan faktiskt våga prata med dem utan att vara rädd för att stelna till is pga att dem är så sjukt ice cold.

På tal om festival, trodde aldrig jag skulle säga det här, men tji fick jag; TA MIG TILL HULTSFRED! Kom igen? Madness och Dropkick Murphys, sinnes.


keepin' it ice cold since 2009
//em


Kommentarer
Postat av: Philip

(Madness och Dropkick) och Metallica! Det betyder att man skulle kunna beta av fyra konserter med dem i år utan att lämna skandinavien.

2009-02-11 @ 17:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0