Dog eat dog

En annan sak som jag satt och tänkte på. I helgen fick jag ordet dubbelmoral kastat i ansiktet på mig. Jag hade sprungit mellan Modesty och Key hela kvällen, då jag lyckats med att komma in gratis på båda ställena. Varför inte liksom? När jag senare står utanför Key för att hämta ut min jacka möter jag en bekant, när han får reda på att jag hängt runt på dessa klubbar så säger han till mig att det är dubbelmoral "för du är indie".

Där stod jag som ett djävla frågetecken. Dubbelmoral? Jag blev stum, men kontrar med en lika dum kommentar; "Jag lyssnar på punk, det är inte indie". Om det skall vara på den nivån skall det vara. Frågan är, om jag vill gå ut en kväll, men ingen vill följa med till "indieklubbarna" (för det är tydligen där jag skall vara) så skall jag hellre sitta hemma, för det är dubbelmoral för någon som lyssnar på "indie"(punk) att hänga på avenyn för att kunna umgås med vänner... som hänger på avenyn. Visst, jag skulle välja Pustervik framför Key, helt klart, men vad spelar det för djävla roll, egentligen?



holla'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0