blue monday

Ja, jag har insett att jag faktiskt är rätt dålig på det här, blogga ni vet? Som en gamal vän sa idag; "Jag tröttnar lätt på tjejer", jag kan nu kontra med att jag tröttnar lätt på bloggar. Att starta upp en ny blogg ger mig en känsla av att börja om, ungefär samma sak som när man bestämmer sig för att "på måndag börjar mitt nya liv", och så lever man hälsosamt (eller vad det nu kan vara) i två dagar, sen är man tillbaka i sina gamla rutiner igen. Jag har nu tappat räkningen på hur många bloggar jag har gett liv till, för att sedan tröttna och ta död på.

En annan liknelse kan även vara när ett barn, efter mycket tjat på mor och far, får sig en hamster, skitkul i början, sedan glöms den bort, för då vill ungjäveln ha en ponny istället... Tillägas bör att jag aldrig fick en hamster, mina föräldrar känner mig väl och vet hur lätt jag tröttnar på saker och ting. Jag fick mig ett luftgevär istället, säger det mer om mig eller om mina föräldrar? Nåväl..

Här sitter jag, ensam i våran studio. Våran tillfälliga inneboende flyttade ut idag, rumskompisen min är ute och berusar sig själv, imorgon flyttar även hon ut. Ensam kvar är jag, och det skall bli otroligt skönt att få bo själv, eller åtminstone ha ett eget rum. För ensam är jag inte, vi är fortfarande några tappra riddare på Miami Hotel som först på torsdag flyr Brittland. Jag längtar till att få sätta mina fötter på svensk mark kan jag lägga till, något så otroligt också. Men nåväl, tre nätter kvar i "B-town", men detta skall icke övergå till en summary of my life in gangsta' B-town (holla at y' boi).

Själv har jag suttit vid datorn hela dagen. Jag samlar kraft kan man väl säga, jag hoppas på en speciell liten "meet up" imorgon, som om den nu äger rum, kommer sluta med att en deprimerande liten figur sitter och gråter i sin ensamhet. Jag vet inte, det kanske inte är någon bra idé, kanske borde jag skita i det, men jag vill inte, eller, ja, visst blir det lite jobbigt ibland. Och förövrigt kan jag i princip inte lyssna på Libs och Shambles längre, för Pete's stämma påminner mig om en annan ung herre som jag icke fick säga hejdå till innan han for till Landan Town.

Ja, jag säger det då igen; Fan vad skönt det skall bli att komma hem igen och återigen, börja om på nytt. (märkt att det är my thang, så att säga, att börja om på nytt)




Idag är det Måndag, det innebär egentligen Trash Monday på Coallition. Dock känner igen för att gå ut idag, så jag får nöja mig med denna bilden, för KB kan också vara trashigt.

xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0