The Filth and the Fury

Hyde Park, 2 juli, 14:30. Say no more.

Härlig kväll igår, fylla och galenskap som slutade i en hästens dubbelsäng helt för mig själv, är inte livet fint ibland så säg? Jag hade en trevlig kväll med gamla bekanta ansikten, det har man trots allt saknat ett tag. Däremot, antingen är det bara jag som förändrats, eller så hade jag bara glömt av hur sliskiga vissa killar kan vara även här i Sverige, viddy well

I övrigt, när jag var i England köpte jag The Filth and Fury, en dokumentär om Pistols. Riktigt sevärd faktiskt, speciellt om man jämför med Rude Boy, en fictionfilm med The Clash, som jag också köpte.





En annan film som jag såg i Brighton för första gångne var A clockwork orange, och jag såg den senast dagen innan julafton. En briljant film a Stanley Kubric, den som inte har sett denna film ringer mig genast (okej jag har ingen telefon ännu, men ändå) så ser vi den! Jag är inte något vidare bra på att beskriva filmer, och definitivt inte en film med så många olika  dimensioner som A clockwork orange har.


Först tänkte jag lägga upp en av de starkaste scenerna, men sedan kom jag
på att det är inte snällt mot er, så ni får någon form av en trailer här.



x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0